سام یدک

با ما در ارتباط باشید

شماره تماس:

09129411813

شماره تماس: 09129411813

قیمت باتری هیبرید کمری

باتری هیبرید کمری چیست؟

قیمت باتری هیبرید کمری:باتری هیبرید به عنوان قلب سیستم هیبرید و مهمترین بخش از یک خودروی هیبرید به شمار می رود. باتری هیبرید در واقع منبع ذخیره قدرت به شمار میرود .

در خودروهای تویوتا و لکسوس باتری هیبرید وزن نسبتا کمی داشته و از توان بالایی برخورداد هستند.

گاها این سوال برای مردم ایجاد میشود که باتری خودروی هیبرید چگونه شارژ میشود. آیا به برق خانگی وصل شده و در واقع از نوع Plug-In است یا به روشی دیگر شارژ میشود.قیمت باتری هیبرید کمری

در خودروهای هیبرید  تویوتا ولکسوس که در حال حاضر در کشور ایران وجود دارند و در خیابانها تردد می کنند، باتری توسط موتور بنزینی شارژ میشود.

کمپانی تویوتا خودروهای هیبرید از نوع Plug-In نیز قبلا تولید کرده ولی به دلیل نبود ساختار شارژ این گونه خودروها در کشور، در حال حاضر خودروی Plug-In در ایران وجود ندارد.

در زیر تصویر واقعی یک باتری هیبرید را مشاهده می فرمایید.قیمت باتری هیبرید کمری

قیمت باتری هیبرید کمری

 

 

باتری های هیبرید مجهز به سیستم خنک کاری هوا خنک هستند.قیمت باتری هیبرید کمری

یک یا دو فن برای خنک کاری باتری استفاده شده و در مواقع لازم باتری هیبرید را خنک میکنند.

معمولا دمای باتری های هیبرید در فرآیند شارژ و دشارژ بالا رفته و به همین دلیل نیاز به خنک کاری دارند.این فن ها معمولا در کنار باتری یا روی باتری تعبیه شده و هر چند وقت یکبار نیاز به تمیز کاری دارند.قیمت باتری هیبرید کمری

در برخی از خودرو های هیبرید موجود در ایران، قبل از ورودی فن یک فیلتر نیز قرار گرفته است که در سرویس های خودرو بازدید و در صورت نیاز تعویض میگردد.

راندمان این فن ها بالا بوده و معمولا دبی فن ها حدود 140 متر مکعب در ساعت می باشد و تحت کنترل کامل ECU هیبرید کار می کند. در دما های مختلف که ECU از سسنورهای دمای باتری اطلاعات میگیرد، دور فن را تنظیم میکند و تغییر میدهد.قیمت باتری هیبرید کمری

باتری های هیبرید در صورتی که افت ولتاژ شدید پیدا کنند باید توسط شارژ مخصوص تویوتا شارژ گردند.

این شارژر به باتری وصل شده و توسط دستگاه عیب یاب و همچنین بافرمان ECU هیبرید شارژ میشود. مقدار شارژ باتری هیبرید توسط شارژر مخصوص بطور کاملا هوشمند و اوماتیک انجام می شود و زمان قطع کردن آن نیز در اختیار تعمیرکار نمیباشد.

جنس باتری از نوع نیکل متال هیدرید  Nickel Metal Hydride Ni-MH میباشد.

تکنولوژی بکار رفته در باتری های تویوتا و لکسوس بسیار بالا بوده بطوریکه میتواند بعد از افزایش ولتاژ شدت جریان 120 آمپر را تحویل گیربکس دهد.

همچنین الکترولیت باتری هیبرید در صورت نشت میتواند بسیار خطرناک باشد و باعث برق گرفتگی شود.

 

همچنین یک سری کابلهای نارنجی رنگ به باتری هیبرید متصل بوده که نشان دهنده ولتاژ بالای آن میباشد. اکیدا توصیه می گردد در صورت ایراد هیبرید از دست زدن با باتری هیبرید جدا خوداری شود.

 ایمنی باتری هیبرید

باتری های هیبرید علیرغم اینکه ولتاژ بالا داشته و بسیار خطرناک هستند، به همان نسبت ایمنی بالایی دارند. به عبارت دیگر کمپانی با استفاده از سیستمهای پیشرفته ایمنی خودروهای هیبرید را بالا برده است. به طور مثال سستم هیبرید دارای یک قطع کن اصلی میباشند که روی باتری نصب شده است. با جدا کردن این قطع کن عملا ولتاژ باتری به دو بخش تقسیم شده و هر کدام حدودا نصف میگردد. ولی در عین حال خطر برق گرفتگی و شوک الکتریکی همچنان وجود دارد.قیمت باتری هیبرید کمری

حتی باتری هایی که نیاز به تعویض پیدا میکنند و به اصطلاح خراب شده اند با اینکه از روی خودرو باز شده اند همچنان دارای پتانسیل برق گرفتگی هستند.

در صورتی که باتری هیبرید در اثر ضربه دچار ترک خوردگی شود الکترولیت آن نشت کرده و همچنان خطر برق گرفتگی وجود خواهد داشت.

کابلهای نارنجی در باتری هیبرید و بقیه اجزا دارای ولتاژ بالا بوده و خطرناک میباشند.

در صورتی که به هر دلیلی عایق کابلهای نارنجی از بین رفته و به بدنه اتصال کند، یونیت باتری تشخیص داده و برق ولتاز بالا را قطع میکند و ایمنی همچنان حفظ میشود.

یک نکته را باید در نظر داشت و آن اینکه برخی افراد اعم از مالکین یا مشتریان تصور میکنند که اگر خودرو درون آب افتاده و غوطه ور شود، باعث بروز مشکل برق گرفتگی میشود. از آنجاییکه شرکت تویوتا تدابیر شدید ایمنی را در خودرو رعایت کرده و ایمنی سرنشینان را لحاظ کرده است، لذا حتی اگر خودرو در رودخانه بیافتد، بلافاصله برق خودرو قطع شده و در باتری هم برق بین قطبهای مثبت و منفی اتصال کوتاه شده و در نتیجه خطر برق گرفتگی سرنشینان را تهدید نخواهد کرد.قیمت باتری هیبرید کمری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *